poniedziałek, 4 maja 2015

Bezglutenowa pizza


Nie wiem czy to coś, co znalazło się dzisiaj na moim talerzu zasługuje na miano pizzy. Czy pizzę obrabowaną z pszennej mąki, drożdży i sera nadal można nazwać pizzą? Dla Włochów to co powstało w mojej kuchni jest zapewne świętokradztwem, mój kochający ociekający serem glutenowy placek hubby też zapewne nie oszczędziłby mi słów krytyki. Jednakże we Włoszech nie jestem, współspacza dzieli ogromna odległość od mojego piekarnika i stołu, więc dałam sobie prawo do eksperymentów.

Składniki:

Ciasto: 
  •  ½ szklanki mąki gryczanej 
  •  ¾ szklanki mąki jaglanej
  •  Łyżeczka oregano
  •  Łyżeczka bazylii
  •  ¼ łyżeczki soli
  •  Pieprz
  • 2 łyżki sosu jabłkowego albo 2 łyżkeczki mielonego lnu z  4 łyżkami wody
  • Szklanka wody


Pesto z konopi


  • ¼ szklanki nasion konopi albo orzechów
  • Szklanka świeżej bazylii albo szpinaku 
  • 4 łyżki wody
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • Ząbek czosnku
  • 4 suszone pomidory
  • Sól, pieprz


Dodatki:

  • Pomidory
  • Grzyby
  • Papryka 
  • Rukola
  • Oliwki
  • Nasiona konopi do posypania

Sposób wykonania:


Mieszamy wszystkie składniki ciasta i umieszczamy je w tortownicy o średnicy około 20-25 cm. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez około 40 minut. W międzyczasie w blenderze miksujemy wszystkie składniki pesto. Po wyjęciu z piekarnika na cieście rozsmarowujemy pesto i  umieszczamy dodatki. Pieczemy przez kolejne 5-8 minut.

1 komentarz: