niedziela, 29 listopada 2015

Jak wykorzystać pulpę po zrobieniu mleka kokosowego?


Należę do osób, które nie lubią marnować jedzenia, zresztą nie tylko jego. Może po części ma to związek z tym, że wychowałam się w czasach kiedy w sklepach nie było właściwie nic.  Z drugiej jednak strony nigdy nie doświadczyłam syndromu zachłyśnięcia się dobrobytem, który jest ponoć typowy dla naszego pokolenia. Lubię ładne przedmioty, ale nie czuję potrzeby ich posiadania w nadmiarze. Uwielbiam minimalizm i im mniej posiadam, tym lżej i lepiej się czuję. 
Choć uwielbiam moją drugą ojczyznę, to jednak nigdy nie mogłam pojąć manii nabywania i marnowania jedzenia oraz innych rzeczy przez społeczeństwo amerykańskie.  Black Friday i Christmas shopping, to dla mnie pewnego rodzaju zaburzenia psychiczne;) Dlatego ze zgrozą patrzę, że Black Friday zawitał też do Polski, choć Thanksgiving Day przecież nie obchodzimy...chociaż może w przyszłości w tej kwestii też coś wykombinujemy;) 
Wracając do niemarnowania żywności, tym razem postanowiłam wykorzystać pulpę, która pozostała po zrobieniu mleka kokosowego. Do robienia tego napoju gorąco zachęcam, gdyż jest to nie tylko o wiele tańsza ale i zdrowsza opcja w porównaniu z mlekiem kokosowym pochodzącym z puszki bądź kartonu. A po jego wykonaniu pozostajemy ze świeżymi wiórkami, z których można wyczarować pyszne i zdrowe witariańskie kuleczki.







 

Chcesz poznać zasady Diety Długowieczności? Zapraszam do lektury nowego posta.

Składniki:

  • szklanka kokosowej pulpy (jeśli z Twojego orzecha pozostało mniej pulpy, możesz dodać wiórków kokosowych)
  • szklanka migdałów
  • 15 daktyli
  • 1/2 szklanki kakao

Sposób wykonania:

  1. Migdały mielimy w melakserze tak długo aż osiągną teksturę mąki.
  2. Dodajemy kokosową pulpę, daktyle i kakao.
  3. Blendujemy tak długo aż z masy zacznie formować się zwarta kula. Jeśli Twoja masa jest zbyt sucha i nie chce się połączyć dodaj więcej daktyli.
  4. Z powstałej masy formujemy kuleczki.
  5. Kuleczki możemy obtoczyć w dowolnej posypce- zmielonych migdałach, kokosie, kakao, cukrze pudrze .
 Chcesz ebooka na temat diety wegańskiej KLIKNIJ TUTAJ.


Odwiedź moją nową stronę www.dietetycznarownowaga.com
 

Konsultacje dietetyczne:
  • stacjonarne                   
  • mobilne
  • on-line 
 Jadłospisy 7 i 14-dniowe

Porady

Przepisy


3 komentarze:

  1. "Black Friday i Christmas shopping, to dla mnie pewnego rodzaju zaburzenia psychiczne" haha, zgadzam się! wiadomo, warto prezentach pomyśleć wcześniej, a tym samym natrafić na jakąś fajną okazję, ale jak nie mam potrzeby to po co kupować coś co jest przecenione, a tak naprawdę wcale mi nie potrzebne :)
    te kokosowe kule są obłędneeee! <3 i kocham te małpki w tle :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie dałam migdałów, resztę zrobiłam wg przepisu, zmieszałam łyżeczkę ksylitolu,cynamon i wiórki kokosowe i obtoczyłam w takiej posypce kulki - wyszły przepyszne !

    OdpowiedzUsuń