środa, 22 kwietnia 2015

Niedorzecznie proste ciasteczka z masłem orzechowym


 

Pewnie niejedna z Was to zna. Nagle pojawia się nieodparta ochota na zjedzenie czegoś słodkiego, ale jednocześnie nie chcecie żeby był to przetworzony (sorry za kolokwializm) syf z pobliskiego sklepu, ani też nie macie chęci na robienie czegoś wyszukanego z listą  składników długą na stronę i w dodatku potrzebujecie tego w skromnych ilościach, gdyż wieczorny seans filmowy mógłby Was skłonić do nieświadomego pochłonięcia połowy brytfanki upieczonego przed chwilą ciasta.
No cóż u mnie zjawisko to pojawia się z przewidywalną wręcz systematycznością, a że ,,współpochłaniacz" słodkości jest chwilowo nieobecny, trzeba kombinować. Chwilę temu odkryłam przepis, który idzie mi z pomocą w takich samotnych chwilach słodkiej desperacji. Prosty, szybki i zdrowy- więcej wymagań nie mam.

Składniki:
  • 4 łyżki masła orzechowego
  • 4 łyżki płynnego oleju kokosowego
  • 2-3 łyżki syropu klonowego
  • 1/2 szklanki mąki owsianej (zmielonych płatków owsianych)

Sposób wykonania:
  1. Masło orzechowe połączyć z olejem kokosowym i syropem klonowym.
  2. Dodać mąkę owsianą i dobrze wymieszać.
  3. Formować nieduże kulki i spłaszczyć je za pomocą dłoni.
  4. Piec w temperaturze 170˚C przez 5-7 minut.
Jeśli chcecie wydłużyć listę składników, to możecie użyć posiekanych orzeszków, gorzkiej czekolady albo wiórków kokosowych. Ja wybrałam wersję minimalistyczną. Składniki można dzielić albo mnożyć w zależności od apetytu czy ilości chętnych na słodkości.
Ciasteczka smakują równie dobrze bez pieczenia, więc istnieje możliwość konsumpcji bez angażowania piekarnika.  



2 komentarze:

  1. niemalże że codziennie się przekonuję, ze te najprostsze połączenia są najlepsze :) ciasteczka bez zastanowienia zapisuję i robię - muszą smakować genialnie! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, masło orzechowe i wszystko co z masłem orzechowym... zawsze jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń