niedziela, 15 lutego 2015

Quinoa w wersji śniadaniowej


O dobroczynnych właściwościach quinoa  pisałam przy okazji proteinowych kulek z komosy ryżowej i fasoli. Tamten przepis nadawał się raczej na obiad bądź kolację, dzisiejszy to quinoa na słodko, w wersji śniadaniowej. Taki posiłek rozgrzeje, nasyci i da nam sporą dawkę energii potrzebnej do przetrwania zimowego dnia. 

Składniki:

  • 1/4 szklanki komosy ryżowej
  • 1/2 szklanki mleka roślinnego albo wody
  • pół jabłka
  • kilka orzechów włoskich
  • łyżka jagód goji
  • łyżeczka brązowego cukru albo syropu z agawy

Sposób wykonania:


Komosę ryżową płuczemy i zalewamy wodą albo mlekiem roślinnym. Gotujemy przez 10 minut, dodajemy pokrojone w kostkę jabłko i gotujemy przez kolejne 5-7 minut. Quinoaę  przekładamy do miseczki, dodajemy orzechy i jagody goj. Posypujemy brązowym cukrem albo polewamy syropem.
Smacznego

4 komentarze:

  1. Wygląda przepysznie ;) Trochę przypomina mi moją wczorajszą jaglankę :P Komosę ryżową bardzo lubię, ale ta, którą aktualnie posiadam strasznie długo się gotuje i wolę kaszę jaglaną...

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię komosę śniadaniową w takim słodkim wydaniu - zdecydowanie pożywna i smaczna :)

    OdpowiedzUsuń