środa, 27 lipca 2016

Wegańskie ciasto ze śliwkami


Czy macie czasem tak, że im bardziej chcecie coś wyeliminować ze swojego jadłospisu, tym częściej po to sięgacie? U mnie bywa tak ze słodyczami. W chwilach kiedy sobie ich zabraniam, pojawia się milion okazji do pieczenia, bo ktoś nas odwiedza, albo my odwiedzamy kogoś, więc jest pretekst, żeby pomedytować nad piekarnikiem. A ja z jednej strony jestem zła, z drugiej szczęśliwa, że mogę zrobić w kuchni totalne pobojowisko, które zaowocuje czymś słodkim. Sprzeczność, to moje drugie ja;)
Tak więc, kiedy na blogu Davida Lebovitz'a pojawił się przepis na ciasto ze śliwkami, które to za sprawą znajomych zawitały w dużej ilości w moim domu, stwierdziłam że to przeznaczenie;)  Placek należy zweganizować i jak najszybciej wypróbować. Przyznam, że miewam czasem problemy z podejmowaniem decyzji, rozważania dotyczące za i przeciw potrafią ciągnąć się u mnie miesiącami. Ale jakimś cudem decyzję o pieczeniu i konsumpcji wegańskich słodyczy, podejmuję w mgnieniu oka. Ciasto powstało więc z prędkością światła, zniknęło równie szybko. Na szczęście z pomocą rodziny i przyjaciół. 
Chcesz poznać zasady Diety Długowieczności? Zapraszam do przeczytania nowego posta.

Składniki:

Kruszonka 

  • 5-6 średnich śliwek
  • 1 szklanka (85g) płatków migdałowych
  • 2 łyżki mąki
  • 1/3 szklanki cukru (u mnie brązowy)
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 1/4 łyżeczki kardamonu


Ciasto

  • 115g (8 łyżek) wegańskiej margaryny
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 sody oczyszczonej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki kardamonu
  • 2 łyżki siemienia lnianego zmieszanego z 6 łyżkami wody 
  • wanilia 
  • 1/2 szklanki roślinnej maślanki ( 1/2 szklanki mleka roślinnego zmieszanego z łyżeczką soku z cytryny)

Sposób wykonania:

  1. Śliwki kroimy na kawałki.
  2. W niewielkiej misce łączymy składniki kruszonki. Mąkę, cukier, przyprawy zalewamy dwoma łyżkami roztopionej margaryny. Mieszamy i dodajemy migdały.
  3. Siemię lniane łączymy z wodą i odstawiamy na kilka minut. 
  4. Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, sodą oraz przyprawami.
  5. W malakserze, robocie kuchennym bądź za pomocą miksera ręcznego ubijamy margarynę z cukrem przez około 3-5 minut. 
  6. Dodajemy ,,jajka" z siemienia lnianego oraz wanilię i miksujemy do uzyskania gładkiej masy.
  7. Do masy dodajemy połowę suchych składników i mieszamy przez chwilę.
  8. Następnie wlewamy roślinną maślankę oraz wsypujemy resztę mąki i łączymy wszystkie składniki.
  9. Gotową masę przelewamy do tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia (u mnie o średnicy 20cm). Na cieście układamy pokrojone śliwki i posypujemy kruszonką.
  10. Pieczemy przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180°C.


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz