czwartek, 11 lutego 2016

Wegańskie snickersy

Wegańskie batoniki bounty i roślinne ptasie mleczko cieszą się na blogu niezmienną popularnością. Nie wiem czy wynika to z tęsknoty za tradycyjnymi słodkościami czy poszukiwaniem zdrowszej alternatywy dla znajomych smaków? Może zwyczajnie potrzebujemy udowodnić sobie i innym, że niczego nie tracimy i z roślinnych produktów potrafimy wyczarować wszystko- nawet bezę
Osobiście nie tęsknię za przetworzonymi batonami z listą składników przyprawiającą o ból głowy, nie czuję też potrzeby przekonywać wszystkich wkoło, że rośliny są lepsze od zwierząt, lubię natomiast eksperymentować w kuchni, szczególnie gdy efekt moich działań  ma słodki smak. A że zmieszanie daktyli z masłem orzechowym i zanurzenie owej mieszanki w czekoladzie przypomina w smaku snickersa- nie moja w tym wina;)




Składniki:

  • 16 daktyli medjool
  • 2 łyżki masła orzechowego
  • 1 łyżka syropu klonowego (można pominąć)
  • 1 łyżka wody (2 jeśli nie dodajesz syropu klonowego)
  • 3/4 szklanki prażonych i solonych orzeszków ziemnych
  • tabliczka gorzkiej czekolady

Sposób wykonania:

  1. Daktyle, masło orzechowe, syrop i wodę umieszczamy w malakserze. Wszystkie składniki miksujemy do czasu aż uzyskamy gładką masę.
  2. Z daktylowej masy na papierze do pieczenia formujemy kwadrat. 
  3. Orzeszki ziemne wysypujemy na daktylową bazę i dociskamy.
  4. Całość umieszczamy w zamrażarce na około 30-60minut.
  5. Czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Możemy dodać łyżkę oleju koksowego jeśli wolimy miękką polewę.
  6. Po schłodzeniu bazy, kroimy ją na niewielkie kwadraty albo prostokąty. Zanurzamy je w rozpuszczonej czekoladzie i układamy na papierze do pieczenia.
  7. Przechowujemy w lodówce.
 
Odwiedź moją nową stronę www.dietetycznarownowaga.com
 

Konsultacje dietetyczne:
  • stacjonarne                   
  • mobilne
  • on-line 
 Jadłospisy 7 i 14-dniowe

Porady

Przepisy




3 komentarze:

  1. też nie tęsknie za takimi słodyczami, ale ale - daktyle plus masło orzechowe i czekolada/kakao - nieboooo! <3 moje uzależnienie od dawna :D te batony są świetne! nie mogę ich nie spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lubimy podobne smaki:-) Ja zakochałam się w Twoich ostatnich truflach!

      Usuń
  2. Witam! Próbowałam odszukać adres e-mail do kontaktu jednak nie udało mi się..
    Czy mogłabym prosić o kontakt ze mną na adres karolina.zel@gmail.com?

    OdpowiedzUsuń