piątek, 10 listopada 2017

Wegańskie drożdżówki z czekoladą i sezamem



Nie sądziłam, że kiedyś nadejdzie dzień  w którym stwierdzę, że imprezowanie przestaje mnie cieszyć, że alkohol i nadmiar jedzenie zwyczajnie mnie męczą. Że zamiast popadać w glutenową, alkoholową bądź cukrową komę, wolę pochłonąć warzywa z tofu i edukować się oglądając Adrenal Reset Summit. Nie wiem czy to zboczenie zawodowe, czy zbliżające się milowym krokiem czterdzieste urodziny? Może jedno i drugie:/
Jakiś czas temu wypiek taki jak ten, na który przepis znajdziecie poniżej, należał do stałego repertuaru. Dzisiaj zjadam jedną porcję i mówię dziękuję na tydzień...albo jeszcze dłużej. Ale nadarzyła się okazja by nastawić piekarnik na program- gluten w połączeniu z cukrem, więc z radością ją wykorzystałam. Bo pieczenie nadal mnie niezmiernie cieszy, choć mistrzynią drożdżowego ciasta nie jestem i raczej nigdy nie będę, nawet nie mam takich ambicji;) To co wyjęłam z piekarnika miało tak nieudolne i dziwaczne kształty, że aż mnie rozbawiło. Dlatego postanowiłam uwiecznić moje koślawe wytwory i podzielić się przepisem.

  
Składniki (8 porcji):

  • 100ml mleka sojowego albo innego roślinnego
  • 120ml ciepłej wody
  • 50 ml oleju rzepakowego
  • 1 łyżka tahini
  • 5 łyżek syropu klonowego
  • 20g świeżych drożdży
  • 400g mąki (około 3 szklanek)
  • 100g gorzkiej czekolady
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 6 łyżek sezamu 
  • 1-2 łyżki  syropu klonowego
  • łyżka oleju
  • trochę wody

Sposób wykonania:

  1. W dużej misce umieść pokruszone drożdże. Zalej je ciepłym mlekiem połączonym z ciepłą wodą, dokładnie wymieszaj i odstaw na 5 minut.
  2. Do drożdży dodaj olej, syrop, tahini i sól. Wymieszaj.
  3. Czekoladę posiekaj na grube kawałki.Dodaj do mokrych składników.
  4. Stopniowo wsypuj przesianą wcześniej mąkę. Składniki wyrób na gładkie ciasto. Przykryj i odstaw w ciepłe miejsce na około godzinę.
  5. Na suchej patelni upraż sezam i wysyp go na talerz. 1-2 łyżki syropu klonowego  zmieszaj z niewielką ilością wody.
  6. Ciasto podziel na 8 części. Uformuj kulki i posmaruj je niewielką ilością oleju.
  7. W każdej kulce zrób dziurkę i rozciągnij je do średnicy około 5 cm.
  8. Tak przygotowane oponki zanurzaj w syropie z wodą a następnie otaczaj w sezamie.
  9. Gotowe drożdżówki ułóż na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
  10. Piecz 25 minut w 180 stopniach.
Wartość odżywcza 1 porcji:

energia 439,7 kcal
białko 9,1 g
tłuszcz 18,1 g
węglowodany 60,1 g

Ebook na temat diety wegańskiej KLIKNIJ TUTAJ.

 Odwiedź moją nową stronę po przepisy, porady, konsultacje dietetyczne, jadłospisy 

https://dietetycznarownowaga.com/

3 komentarze:

  1. zdecydowanie zjadłabym sobie taką drożdżówkę, przepyszne nadzienie! ;) możesz tylko proszę dodać ilość mąki? chyba umknęło w przepisie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba zaćmienie po glutenie;) Dzięki Kochana, że panujesz nad sytuacją:)
      Zaktualizowałam i mam nadzieję, że o niczym więcej nie zapomniałam;)

      Usuń