wtorek, 17 października 2017

Proste wegańskie ciasto bez glutenu

Chwilowo do ,,Nadwiślanego Królestwa Schabowego" zawitało indian summer, o istnieniu którego zaczynałam powoli zapominać. Pogodziłam się z tym, że lato kończy się dość gwałtownie, przechodząc w niekończący się okres szarości, chłodu i smrodu (witaj krakowski smogu:() Kiedy zgromadziłam już zapasy suplementów witaminy D i przeorganizowałam garderobę Matka Natura zaskoczyła mnie swoją niespodziewaną dobrocią. Co prawda w wydaniu-o poranku wczesna zima, w południe schyłek lata;) ale nie będę wybredna. W ojczystym klimacie zaakceptuję nawet konieczność diametralnej zmiany w okryciu wierzchnim w godzinach około-południowych i trwający kilka dni z rzędu ból głowy. Ścierpię wiele dla pseudolata;) Amerykańscy przyjaciele doceniajcie piękną jesień, pumpkin patches i względnie tanie pumpkin spice latte zanim dopadnie Was 3 metry śniegu, wind chill i -100 stopni;)
Nie wiem czy to bonusowe słoneczne promienie, czy duże dawki witaminy D, ale nawet spoceni, podpici panowie zaopatrujący się w przedpołudniowe piwo w moim lokalnym sklepie, nie są w stanie zepsuć mojego przeprogramowanego humoru. Z radością nabyłam gigantycznego obwarzanka i zamierzam popaść w glutenową comę. Racząc się tym pięknym i smacznym wypiekiem zachęcam do spróbowania prostego wegańskiego ciasta bez glutenu. Po przepis na domową mąkę bezglutenową, kilka słów na temat schorzeń glutenozależnych oraz owsa zapraszam na moją nową stronę KLIK.


Składniki:
  • 2 szklanki +1 łyżka mąki bezglutenowej
  • 1 szklanka mleka sojowego (albo innego roślinnego)
  • 1/3 szklanki oleju rzepakowego albo kokosowego
  • 1/2 szklanki cukru
  • sok wyciśnięty z niewielkiej pomarańczy
  • skórka otarta z 1 pomarańczy
  • 2 łyżeczki bezglutenowego proszku do pieczenia
  • garść bakali
Sposób wykonania:
  1. W dużej misce umieścić mąkę, proszek do pieczenia i cukier.
  2. Dodać mleko sojowe, sok z pomarańczy i olej. Dokładnie zamieszać lub zmiksować.
  3. Dodać skórkę z pomarańczy i bakalie, delikatnie wymieszać.
  4. Przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  5. Piec w temperaturze 175°C przez około 45-60 minut.

Odwiedź moją nową stronę  https://dietetycznarownowaga.com/

https://dietetycznarownowaga.com/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz