poniedziałek, 24 sierpnia 2020

Niskotłuszczowy wegański pasztet z czerwonej soczewicy

 Coraz ciężej przychodzi mi pisanie postów na bloga i jakakolwiek aktywność w mediach społecznościowych, z których od dawna pozostał mi tylko instagram. Nie wiem jak ludzie potrafią być aktywni na facebooku, instagramie, twitterze i tik toku? Kiedy taka osoba żyje w realnym świecie? Zgadzam się również ze słowami Billa Gates'a, że pandemia plus social media, to bardzo zła kombinacja. Przyznam, że marzy mi się jeszcze większa ucieczka od społeczeństwa i całego tego chorego systemu, od którego skutecznie oddalam się od lat. Ok, a teraz mam ochotę skończyć tego posta i oddalić się ok komputera, więc będzie o pasztecie ...

Po powrocie do kraju wznowiłam ,,produkcję" pasztetów. Od kwietnia co najmniej raz w tygodniu pojawia się na naszym stole wytwór z soczewicy i warzyw. Znudzona pasztetami z dodatkiem kaszy jaglanej i masy oleju, postanowiłam wymyślić coś nowego. Coś lekkiego i koniecznie z warzywami. Przyznam też, że drażniło mnie przygotowanie składników. Gotowanie kaszy i soczewicy w osobnym garnku, podsmażanie cebuli itd. Postanowiłam więc stworzyć pasztet jednogarnkowy, maksymalnie uproszczony i zdrowy. Czasem dodaję do niego łyżkę albo dwie masła orzechowego, żeby nieco wzbogacić smak. Niemal za każdym razem używam innych warzyw. Generalnie robię go ,,na czuja" i  niczego nie odmierzam, ale wiem, że sporo osób potrzebuje jasnych instrukcji w kuchni, więc najlepiej jak potrafiłam oszacowałam to co wrzucam do gara;)

 

Składniki (13 porcji):

•1 i1/3 szklanki czerwonej soczewicy

•marchewka

•1/3 pora (albo 2 łodygi selera naciowego, kawałek batata, kawałek cukinii, bądź dodatkowa marchewka)

•cebula

•3-4 ząbki czosnku

•3-4 łyżki mielonego siemienia lnianego

•2-3 łyżki sosu sojowego

•1,5 łyżeczki przyprawy curry

•0,5 łyżeczki kuminu

•szczypta ostrej papryki

•pieprz, sól do smaku 

•1 i 3/4 szklanki wody

(Pasztet nie zawiera jajek wiec możecie go próbować i doprawiać przed włożeniem do piekarnika)

Sposób wykonania:

  1. Soczewice wypłucz, warzywa pokrój, marchew zetrzyj na grubej tarce( jeśli używasz batata albo cukinii też je utrzyj).
  2. Wszystkie składniki (z wyjątkiem siemienia lnianego) włóż do garnka i zalej wodą.
  3. Gotuj pod przykryciem około 15-20 minut. Aż warzywa i soczewica wchłoną wodę.
  4. Dodaj mielony len i zamieszaj. Jeśli masa jest zbyt rzadka, dodaj więcej siemienia lnianego.
  5. Masę przełóż do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.  
  6. Zapiekaj 40-45 minut w temperaturze 180C.
  7. Przed wyjęciem pasztet powinien leżeć w formie najlepiej kilka godzin.

Składniki odżywcze w 1 porcji:

85 kcal

5,6g białka

1,7g tłuszczu 

12,8g węglowodanów

  

Jeśli chcesz schudnąć, bądź cierpisz na chorobę dietozależną, potrzebujesz diety eliminacyjnej, ale nie wiesz jak się za nią zabrać, by dostarczyć sobie wszelkich niezbędnych dla zdrowia składników-zapraszam na moją stronę https://dietetycznarownowaga.com/

Artykuły które mogą Cię zainteresować:

Związek między snem a odchudzaniem. Co robić by lepiej sypiać? 

Jak skutecznie schudnąć? 

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne? 

Dieta długowieczności. 

Dieta dietetyka. 

Aktywna godzina dla siebie. 

Jak wytrwać na diecie. 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz