poniedziałek, 14 września 2020

Wegański chleb bananowo-cukiniowy

Mija bardzo pracowite lato i jedno z najciekawszych oraz najfajniejszych od długiego czasu. Letnie miesiące i zaistniała sytuacja dała mi wiele do myślenia na swój temat oraz temat całego społeczeństwa. Pogłębia się moja potrzeba życia z dala od ludzi, najbliżej natury jak tylko można. Moje potrzeby sprowadzają się do schronienia, obecności czystego powietrza, wody i jedzenia oraz mojego męża. 

Jestem najszczęśliwsza grzebiąc w ziemi, doglądając roślin, przygotowując proste posiłki z dodatkiem tego co sama wyhodowałam. Praca w ogrodzie sprawia, że jeszcze bardziej doceniam jedzenie, a osób, które je marnują, nie rozumiem i uważam, że powinny być wysyłane na przymusową edukację;) Zresztą obowiązkowa edukacja ekologiczna przydałaby się całemu światu. 

Koniec sierpnia i wrzesień to czas, w którym nadchodzi ,,cukiniowa inwazja". I zanim się skończy chciałam podzielić się przepisem na ciasto bananowo-cukiniowe. Oryginalna receptura pochodzi z bloga High Carb Hannach i choć przestałam zgadzać się z jej filozofią odżywiania, to jednak bardzo ją lubię i czasem korzystam z jej pomysłów. U Hannach jest zawsze bez oleju, też uważam, że dobrze jest minimalizować w naszej diecie tego rodzaju tłuszcz, jednak  zabrakło mi mleka roślinnego, a na wyprawę do sklepu miałam średnią ochotę. Lubię kombinować i modyfikować, więc rzadko kiedy trzymam się ściśle przepisów.


 Składniki:
  • 2 dojrzałe banany
  • 1/4 szklanki oleju rzepakowego
  • 1,5 szklanki mąki
  • 1/4 szklanki cukru
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • szczypta soli
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • ekstrakt waniliowy
  • 1 średnia starta cukinia (około 2 szklanek)
  • pokruszona gorzka czekolada albo/i orzechy włoskie

 

Sposób wykonania:

  1. Zmieszaj wszystkie suche składniki.
  2. Banany zgnieć widelcem i dodaj do nich  olej.
  3. Wlej mokre składniki do suchych i zamieszaj.
  4. Dodaj startą cukinię i ponownie zamieszaj.
  5. Na koniec dodaj czekoladę albo orzechy włoskie.
  6. Wlej do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia.
  7. Piecz 45-60 minut w temperaturze 180 C (do suchego patyczka).
 

Jeśli chcesz schudnąć, bądź cierpisz na chorobę dietozależną, potrzebujesz diety eliminacyjnej, ale nie wiesz jak się za nią zabrać, by dostarczyć sobie wszelkich niezbędnych dla zdrowia składników-zapraszam na moją stronę https://dietetycznarownowaga.com/

Artykuły które mogą Cię zainteresować:

Związek między snem a odchudzaniem. Co robić by lepiej sypiać? 

Jak skutecznie schudnąć? 

Jak obliczyć dzienne zapotrzebowanie energetyczne? 

Dieta długowieczności. 

Dieta dietetyka. 

Aktywna godzina dla siebie. 

Jak wytrwać na diecie. 


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz