poniedziałek, 27 lipca 2015

Witariańskie spaghetti z cukinii




Cukinia to jedno z moich ulubionych warzyw, uwielbiam jej smak i wszechstronność. Niestety cukinie z mojego przydomowego ogródka zostały skonsumowane przez ślimaki. Nie pomogło upijanie ich piwem, ani karmienie drożdżami z cukrem. Moje rośliny zniknęły zanim zdążyły zaowocować, żarłoczne mięczaki pozostawiły mnie ze smętnie wyglądającymi łodygami i dłuższą listą zakupów.
Po opłakaniu strat, kupiłam cukinie na targu i odkurzyłam swój spiralizer, który ,,przespał" zimę w kącie. Rozpoczęłam produkcję surowego spaghetti z niecodziennym sosem z mango. ,,Makaron" ten stał się jednym z moich ulubionych letnich dań.

Chcesz poznać zasady Diety Długowieczności? Zapraszam do lektury nowego posta.

Składniki:
  • 2 cukinie
  • 1/2 dużego mango
  • 1/2 awokado
  • sok z połowy limonki
  • zielona cebulka
  • łyżeczka czarnego sezamu
  • sól, pieprz

Sposób wykonania:
  1. Przy pomocy tarki spiralnej albo obieraczki julienne przygotowujemy spaghetti z cukinii.
  2. W blenderze albo robocie kuchennym miksujemy mango, awokado i sok z limonki.
  3. Makaron z cukinii łączymy z sosem. Dodajemy sól, pieprz oraz pokrojoną zieloną cebulkę, mieszamy.
  4. Spaghetti posypujemy czarnym sezamem.


Więcej przepisów na potrawy z cukinii znajdziesz TUTAJ.

1 komentarz:

  1. coś czuję, że muszę się wyposażyć w taką spiralkę, by potem zajadać się smacznym i do tego apetycznie wyglądającym spaghetti z cukinii :) świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń